Doorgaan naar inhoud
Slaap lekker, wij staan ​​achter je - Gratis verzending op al onze producten
Slaap lekker, wij staan ​​achter je - Gratis verzending op al onze producten

Algemene handelsvoorwaarden

Voorwaarden

De volgende algemene voorwaarden (AV) zijn vanaf 1 oktober 2020 van toepassing op alle leveringen van goederen en andere dienstverlening op basis van bestellingen via onze online winkels op www.mister-sandman.de of www.mistersandman.de.

  1. sluiten van contract

1.1: De presentatie van de artikelen in onze winkel vormt geen juridisch bindend aanbod, maar een niet-bindende online catalogus. Door op de knop "Kopen" te klikken, plaatst u een bindende bestelling voor de artikelen in het winkelwagentje (= contractaanbieding ).

1.2: Na het afronden van het bestelproces ontvang je automatisch een bevestigingsmail van ons dat we je bestelling hebben ontvangen. De orderbevestiging betekent geen acceptatie van uw contractaanbod, maar een contract komt alleen tot stand op basis van een orderbevestiging, door facturering of door levering van de goederen.

1.3: De beschikbare taal voor het sluiten van het contract is uitsluitend Duits, ongeacht de plaats van bestelling of levering.

  1. prijzen en verzendkosten

2.1: Alle prijzen zijn eindprijzen (brutoprijzen). Ze zijn inclusief de wettelijke omzetbelasting.

2.2: Bij leveringen binnen Duitsland nemen wij de verpakkings- en verzendkosten van u over, zodat deze al in de uiteindelijke prijs zijn inbegrepen. Voor leveringen buiten Duitsland gelden extra verpakkings- en verzendkosten. Voor bestellingen vanuit het buitenland gelden de volgende verzendkosten per pakket:

Oostenrijk, Nederland, Luxemburg, België, Denemarken

5€

Tsjechië, Hongarije, Italië, Polen, Frankrijk

€ 7,50

Slowakije, Slovenië, Zweden, Spanje

15€

Finland, Portugal, Estland

19€

Letland, Litouwen, Liechtenstein

29€

Zwitserland

50€

  1. Verzendvoorwaarden en levertijden

3.1: De voor de betreffende goederen opgegeven levertijd in werkdagen (= elke dag van maandag tot en met vrijdag, met uitzondering van feestdagen) gaat in op het moment dat wij de betaling van de koopprijs hebben ontvangen.

3.2: Indien de bestelde goederen bij de eerste bezorgpoging niet worden afgeleverd, zijn volgende bezorgpogingen telkens gebaseerd op de richtlijnen van de opdrachtgevende pakketdienst. Op verzoek geven wij u graag de richtlijnen van de gebruikte pakketdienst. Als de leveringspoging uiteindelijk door uw schuld mislukt, kunnen wij ons terugtrekken uit het contract. mogelijk gedane betalingen worden direct aan u terugbetaald.

  1. Risico-overgang / plaats van uitvoering

4.1 In het geval van klanten die consument zijn, gaat het risico van onopzettelijk verlies of onopzettelijke verslechtering van de verkochte goederen pas over wanneer de goederen worden overhandigd aan de consument of een door hem aangewezen ontvanger, zelfs in het geval van postorderverkopen. De overdracht is hetzelfde als de consument in gebreke is met de aanvaarding. Een consument is elke natuurlijke persoon die een rechtshandeling sluit voor een doel dat niet kan worden toegeschreven aan een commerciële of zelfstandige beroepsactiviteit.

4.2: Indien de klant geen consument is, is de exclusieve plaats van uitvoering voor alle contracten onze vestigingsplaats en gaat het risico over op deze klanten zodra wij of een van onze leveranciers de te verzenden goederen aan de persoon hebben overhandigd verantwoordelijk is voor het transport of de zending ons magazijn of dat van onze plaatsvervangende agenten is gepasseerd. Eventuele vorderingen tot schadevergoeding tegen het transportbedrijf cederen wij reeds aan de klant.

  1. eigendomsvoorbehoud

De goederen blijven ons eigendom totdat alle vorderingen volledig zijn betaald. Voorafgaand aan de eigendomsoverdracht is verpanding, overdracht als zekerheid, verwerking of transformatie zonder onze toestemming niet toegestaan.

  1. Herroepingsrecht

herroepingsrecht

Als u een consument bent, heeft u het recht om dit contract binnen veertien dagen zonder opgave van redenen te herroepen. De herroepingstermijn bedraagt ​​veertien dagen vanaf de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de laatste goederen in bezit heeft gekregen. Bent u geen consument, dan heeft u geen herroepingsrecht, ook niet als tijdens het bestelproces wordt verwezen naar een mogelijk herroepingsrecht of als onderdeel van het aanbod wordt gepresenteerd.

Om uw herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons (Mister Sandman GmbH, Kugelbreite 30, 33154 Salzkotten, Tel. +49 152 13 41 65 44, e-mail: kundenservice@mister-sandman.de) een duidelijke verklaring sturen (bijv. brief verzonden per post, fax of e-mail) op de hoogte van uw beslissing om dit contract te herroepen. U kunt hiervoor onderstaand modelformulier voor herroeping gebruiken, maar dit is niet verplicht.

Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het dat u de mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht verzendt voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van herroeping

Als je deze overeenkomst herroept, hebben we je alle betalingen betaald die we van je hebben ontvangen, inclusief de leveringskosten (met uitzondering van de extra kosten die het gevolg zijn van het feit dat je een andere manier van levering hebt gekozen dan de goedkoopste standaard levering die wordt aangeboden). door ons hebben), onmiddellijk en uiterlijk binnen veertien dagen vanaf de dag waarop we de kennisgeving van uw herroeping van dit contract hebben ontvangen. Voor deze terugbetaling gebruiken wij hetzelfde betaalmiddel dat u bij de oorspronkelijke transactie heeft gebruikt, tenzij uitdrukkelijk iets anders met u is overeengekomen; voor deze terugbetaling zullen u in geen geval kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling totdat wij de geretourneerde goederen hebben ontvangen of totdat u het bewijs heeft geleverd dat u de goederen heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerst valt.

U moet de goederen terugsturen naar Bönning + Sommer, Bernhardusstraße 48,
34414, Warburg, te retourneren of te overhandigen. De deadline is gehaald als u de goederen terugstuurt voordat de periode van veertien dagen is verstreken. U draagt ​​de rechtstreekse kosten van het terugzenden van de goederen. Dit geldt niet voor de goederenseries Anea, Serena of Liara, waarvoor wij de kosten voor het terugzenden van de goederen dragen.

U bent alleen aansprakelijk voor waardevermindering van de goederen die het gevolg is van een andere behandeling dan nodig is om de aard, kenmerken en werking van de goederen vast te stellen.

Einde van de herroeping

Voorbeeld herroepingsformulier

(Als u het contract wilt herroepen, kunt u dit formulier gebruiken en naar ons terugsturen:)

Aan de heer Sandman GmbH
kogelbreedte 30
33154 Salzkotten
Telefoon +49 152 13 41 65 44
E-mail: hello@mister-sandman.de

Ik/wij (*) herroepen hierbij het door mij/ons gesloten contract voor de aankoop van de volgende goederen

________________________________

- Besteld op (*)/Ontvangen op (*)

________________________________

- Naam consument(en):

________________________________

- Adres van de consument(en)

________________________________

- Datum:

________________________________

- Handtekening van de consument (alleen bij kennisgeving op papier):

________________________________

(*) Doorhalen wat niet van toepassing is.

  1. Verwerking van de retourzending

Wij nemen de verwerking van de retourzending van de goederen in het kader van de herroeping graag van u over. Uiteraard zijn de productseries Anea, Serena en Liara hiervan uitgesloten, hiervoor dragen wij de kosten van het retourneren. De kosten van de terugboeking zijn als volgt:

  • Duitsland: 20 € (in originele verpakking)
  • Duitsland: Pakketophaling van onverpakte goederen vanaf € 25 (voor matrassen van 80x200cm)
  • EU-landen: Pakket ophalen vanaf € 40 (voor matrassen van 80x200cm)
  • Niet-EU (Zwitserland): Pakket ophalen vanaf € 80 (voor matrassen van 80x200cm)
  • 80 € voor incasso's door een expeditiebedrijf binnen Duitsland
  • 150 € voor het doorsturen van incasso's in andere EU-landen
  • 200 € voor het doorsturen van afhalingen in niet-EU-landen (bijv. Zwitserland)

Voor andere maten informeren wij u graag vooraf over de kosten. Als we niet voldoende aan de vraag voldoen, worden normale marktkosten gemaakt.

  1. garantie

8.1: Wij zijn aansprakelijk voor gebrekkige goederen in overeenstemming met de wettelijke garantietermijn na levering of acceptatie.

8.2: Gebruikelijke of technisch niet te vermijden afwijkingen in afmetingen, patronen, kleuren, eigenschappen etc. van de goederen vormen geen gebrek.

- Afmetingen voor textielgoederen zijn marginale afmetingen. De gebruikelijke maattolerantie van +/- 3% is van toepassing;

  • Matrasmaten zijn altijd richtmaten. De gebruikelijke maattolerantie van +/- 3% is van toepassing.

8.3: Aansprakelijkheid voor gebreken is uitgesloten indien het gebrek te wijten is aan het gebruik van de goederen in strijd met de onderhoudsinstructies.

8.4: Wij dragen alleen de kosten voor het retourneren van goederen als de retourzending door ons schriftelijk is goedgekeurd. Dit sluit de mogelijkheid niet uit om het contract te herroepen, rekening houdend met de bepalingen van deze algemene voorwaarden.

8.5: Als in het kader van de aansprakelijkheid voor gebreken wordt vastgesteld dat er geen gebrek was waarvoor wij verantwoordelijk zijn, moet de klant de door ons gemaakte kosten dragen in het kader van de controle op gebreken, inclusief eventuele transportkosten.

  1. garantie

9.1: Binnen Duitsland verlenen wij een verlengde garantie van in totaal 10 jaar op de Mister Sandman matraskernen, onafhankelijk van de wettelijke garantie van 2 jaar, die beoordeeld wordt volgens onderstaande bepalingen. Deze garantie geldt voor nieuw in de fabriek geproduceerde matrassen die via onze homepage www.mister-sandman.de of www.mistersandman.de zijn gekocht. De aankoop van het matras dient te worden aangetoond door middel van een aankoopbewijs.

9.2: Garantieclaims bestaan ​​voor:

  • een zichtbare put van minimaal 2,5 cm op het diepste punt als gevolg van een materiaal- of fabricagefout;
  • een barsten of breken van het schuim, dat ondanks juist gebruik en juiste behandeling ontstaat en aantoonbaar wordt veroorzaakt door fysieke zwakke punten.

9.3: Een gebrek dient direct na constatering, binnen de garantietermijn, schriftelijk aan ons te worden gemeld. Wij hebben het recht om aan uw garantieclaim te voldoen door deze te repareren, de matras te vervangen of de aankoopprijs terug te betalen.

9.4: Er is volledige garantie gedurende de eerste twee jaar na aankoop. Vanaf het derde jaar van gebruik wordt de garantie verlaagd tot 80 procent van de oorspronkelijke aankoopprijs. Vanaf het 4e jaar wordt de garantie jaarlijks verminderd met 10 procent van de bewezen aankoopprijs. De garantietermijn eindigt in ieder geval 10 jaar na de datum van aankoop.

9.5: Garantieclaims zijn niet van toepassing op:

  • Afwijkingen tot 3% van de afmetingen in de online shop,
  • Commercieel gebruik (bijv. hotels);
  • comfortvoorkeuren;
  • normale afname van sterkte als gevolg van natuurlijke slijtage van de materialen,
  • natuurlijke slijtage, met name van de matrastijk en verkleuring van het schuim;
  • onoordeelkundig gebruik en behandeling van de matras en de daaruit voortvloeiende schade zoals scheuren, brandplekken, snijwonden, schade door vloeistoffen, gescheurde handgrepen, kreukels, defecte ritsen of naden, vuil en daaruit voortvloeiende gevolgschade;
  • het reinigen van de hoes bij te hoge temperaturen;
  • het gebruik van de matras buitenshuis, in een vochtige omgeving of op de vloer en de daaruit voortvloeiende vorming van schimmel en/of meeldauw.

9.6: Als er een garantieclaim wordt ingediend, behouden wij ons het recht voor om u te vragen de goederen aan ons te retourneren om ze door de fabrikant te laten controleren op de gebreken waarover u klaagt. Als bij deze controle een defect aan het licht komt dat onder onze garantie valt, vergoeden wij de gemaakte retourkosten aan u. Dit geldt niet in het geval van een ruil als blijk van goede wil.

9.7: De garantieperiode loopt onafhankelijk van eventuele reparaties of vervanging en wordt niet verlengd vanwege overeenkomstige services.

9.8: De wettelijke garantie blijft onaangetast door de garantie.

  1. Beperking van aansprakelijkheid

10.1: Wij zijn aansprakelijk voor opzet en grove nalatigheid en voor het ontbreken van gegarandeerde eigenschappen ter hoogte van de voorzienbare schade.

10.2: De aansprakelijkheid voor aanvankelijk onvermogen en de schuld van plaatsvervangende agenten wordt vastgesteld op het niveau van de vergoeding die moet worden betaald voor de productie van de goederen.

10.3: Wij zijn alleen aansprakelijk voor lichte nalatigheid als een verplichting wordt geschonden, waarvan de naleving van bijzonder belang is voor het bereiken van het doel van het contract (kardinale verplichting). De aansprakelijkheid is beperkt tot het bedrag van de vergoeding.

10.4: Aansprakelijkheid onder de Wet Productaansprakelijkheid blijft onaangetast.

10.5: Bovenstaande regels zijn ook van toepassing op onze wettelijke vertegenwoordigers, kaderleden, werknemers en onderaannemers.

  1. promotionele waardebonnen

11.1: Actievouchers zijn waardebonnen die niet kunnen worden gekocht, maar die wij uitgeven in het kader van reclamecampagnes met een bepaalde geldigheidsduur.

11.2: Actievouchers kunnen alleen worden ingewisseld binnen de aangegeven periode en slechts één keer als onderdeel van een bestelproces. Achteraf crediteren is niet mogelijk. De actievoucher is niet overdraagbaar aan derden. Individuele categorieën of artikelen kunnen worden uitgesloten van de voucheractie. Actievouchers kunnen niet worden gebruikt om cadeaubonnen te kopen. Meerdere actievouchers kunnen niet worden gecombineerd, tenzij we anders zijn overeengekomen. Verder kunnen actievouchers gekoppeld worden aan een minimale bestelwaarde.

11.3: De prijs van de goederen moet minimaal het bedrag van de actievoucher zijn. Als het tegoed op een actievoucher niet voldoende is voor de bestelling, kan het verschil naar een hogere productprijs worden gecompenseerd met de aangeboden betalingsmogelijkheden. De waarde van een actievoucher wordt niet contant uitbetaald en levert ook geen rente op. De actievoucher wordt niet terugbetaald, maar kan opnieuw worden uitgegeven als goederen geheel of gedeeltelijk worden geretourneerd.

11.4: Als u een actievoucher hebt gebruikt om uw aankoop te doen en uw herroepingsrecht uitoefent, behouden wij ons het recht voor om u de oorspronkelijke prijs van de goederen in rekening te brengen als de totale waarde van de goederen die u behoudt lager is dan de waarde van de actiecode. waardebon.

  1. Cadeaubonnen

12.1: Cadeaubonnen zijn waardebonnen die u kunt kopen. Deze kunnen alleen worden ingewisseld voor de aankoop van artikelen in de Mister Sandman-onlineshops, maar niet voor de aankoop van andere cadeaubonnen. Als het tegoed op een cadeaubon niet voldoende is voor de bestelling, kan het verschil worden aangevuld met de aangeboden betalingsmogelijkheden.

12.2: Cadeaubonnen en tegoed kunnen alleen worden ingewisseld voordat het bestelproces is voltooid. Verrekening achteraf is niet mogelijk. Het saldo van een cadeaubon wordt niet contant uitbetaald en levert ook geen rente op.

  1. gegevensbescherming

We slaan uw bestelgegevens op, die we u per e-mail hebben gestuurd in overeenstemming met paragraaf 1.2, inclusief uw persoonlijke gegevens die nodig zijn voor de uitvoering en verwerking van de bestelling in overeenstemming met de wettelijke bepalingen. Deze gegevens zijn beveiligd tegen toegang door derden en zijn niet toegankelijk via internet. Verdere informatie is te vinden in de relevante gegevensbeschermingsverklaring, die te allen tijde kan worden ingezien onder de gegevensbeschermingsbepalingen van Mister Sandman GmbH.

  1. Scheidingsclausule

14.1: Als de klant ook algemene voorwaarden gebruikt, komt het contract ook tot stand zonder uitdrukkelijke overeenstemming over het opnemen van algemene voorwaarden. Voor zover de verschillende algemene voorwaarden inhoudelijk overeenkomen, worden deze geacht te zijn overeengekomen. De regels van het discretionair recht komen in de plaats van tegenstrijdige individuele regels. Hetzelfde geldt in het geval dat de voorwaarden van de klant bepalingen bevatten die niet in deze voorwaarden zijn opgenomen. Indien deze voorwaarden regelingen bevatten die niet in de voorwaarden van de klant staan, dan zijn deze voorwaarden van toepassing.

14.2: Wijzigingen in de conditie dienen schriftelijk te geschieden. Dit geldt ook voor wijzigingen in deze schriftelijke vormclausule.

14.3: Mocht een bepaling van de voorwaarden ongeldig zijn of worden, dan blijft de geldigheid van de overige bepalingen onaangetast.

14.4: Op de contractuele relatie is het recht van de Bondsrepubliek Duitsland van toepassing, met uitzondering van de regelingen die verwijzen naar de toepassing van buitenlands recht. Het VN-kooprecht is niet van toepassing. Als de klant een handelaar is in de zin van het Duitse Wetboek van Koophandel, is Berlijn de bevoegde rechtbank voor alle geschillen.

 

  1. Platform voor online geschillenbeslechting (OS) van de Europese Commissie

De Europese Commissie biedt een platform voor online geschillenbeslechting (OS). U vindt het platform op http://ec.europa.eu/consumers/odr/

(vanaf 1 oktober 2020)