Doorgaan naar inhoud
Slaap lekker, wij staan ​​achter je - Gratis verzending op al onze producten
Slaap lekker, wij staan ​​achter je - Gratis verzending op al onze producten

matras garantie

Wat moet ik weten over matrasgarantie?

Wat moet ik weten over matrasgarantie?

Wetenswaardigheden over de matrasgarantie bij Mister Sandman

De garantie van een matras zegt iets over de levensduur van het product. Tijdens de garantieperiode is omruiling mogelijk nadat aan bepaalde criteria is voldaan. Aangezien mensen gemiddeld 8 uur slapen, moet het product van hoge kwaliteit zijn om er lang van te kunnen genieten. Daarom bieden wij 10 jaar garantie op alle Mister Sandman premium matrassen . Er is een wettelijke volledige garantie voor de eerste 2 jaar na aankoop.

Wat zijn de verschillen tussen herroeping, garantie en garantie?

Prijsgarantie, Kwaliteitsgarantie, Tevredenheidsgarantie, Duurzaamheidsgarantie. Veel matrasfabrikanten en retailers bieden hun klanten een garantie bij aankoop van een matras. Zoals je al aan de naam kunt zien, kan de inhoud van deze garantiediensten heel verschillend zijn. Dit is voornamelijk te wijten aan het feit dat garantieservices een vrijwillige aanvullende service van de fabrikant zijn en daarom aanzienlijk kunnen variëren in inhoud en reikwijdte, afhankelijk van de detailhandelaar. Fabrieksgaranties voor een matras verschillen met name in de garantieperiode en in de definitie van wanneer er precies aanspraak op garantie gemaakt kan worden. Consumenten verwarren vaak de termen garantie en garantie of maken zelfs geen onderscheid tussen de twee termen garantie en garantie bij het kopen van een matras. De wettelijke bepalingen die een klacht, het recht van teruggave of een garantieclaim regelen, zijn van geval tot geval anders van toepassing.

10 jaar garantie op alle premium matrassen

ÖKO-TEX® gecertificeerde matrassen & slaapartikelen

Gemaakt in Duitsland

Kun je gewoon een nieuw matras terugsturen als het je niet bevalt?

Je hebt een nieuw matras gekocht en na aankoop kom je erachter dat dit waarschijnlijk niet het juiste model is. In dit geval geldt allereerst het herroepingsrecht. In het kader van de wettelijke bepalingen kunnen goederen die buiten de winkel zijn gekocht, bijvoorbeeld online, binnen twee weken zonder opgave van reden worden geretourneerd (verkoop op afstand). Dit recht bestaat niet bij aankoop van een matras in een winkel. Tenzij anders overeengekomen, moet u uitsluitend vertrouwen op de goodwill van de verkoper. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, mag het artikel geen gebreken vertonen die u zelf heeft veroorzaakt en dient het matras dus onbeschadigd bij de fabrikant aan te komen. De klant kan het artikel binnen 2 weken terugsturen naar de winkelier. Hetzelfde geldt natuurlijk voor andere beddengoedproducten, zoals lattenbodems, matrashoezen en kussens.

Vind het matras dat écht bij je past.

Verlengd retourrecht

Veel dealers en fabrikanten die matrassen , kussens, lattenbodems en andere producten via internet verkopen, bieden hun klanten ook een uitgebreid herroepingsrecht. Dit betekent dat de klant een langere termijn krijgt om het product terug te sturen. Fabrikanten zijn hiertoe niet verplicht, maar bieden hun klanten deze service als extra service aan. Matrasfabrikanten die hun goederen online verkopen, verlenen hun klanten vaak een uitgebreid recht van teruggave.

garantie

Een matras kan echter ook om andere redenen geretourneerd worden, bijvoorbeeld als de geleverde goederen defect zijn . Hier geldt de wettelijke aansprakelijkheid voor gebreken of garantie. De fabrikant moet ervoor zorgen dat de goederen bij overhandiging aan de koper vrij zijn van gebreken. Als een nieuw gekochte matras bij levering defect is, heeft de klant het recht om de detailhandelaar of fabrikant te verzoeken de matras te repareren of te vervangen . De garantie is twee jaar geldig en kan binnen deze twee jaar door de klant worden ingeroepen. De behandeling van een garantiezaak mag voor de koper geen kosten met zich meebrengen . Dit betekent dat de verzending, d.w.z. de verzendkosten, voor rekening van de dealer of fabrikant moeten zijn.

Garantie en waarborg zijn niet hetzelfde

De garantie en de daaruit voortvloeiende claims worden vaak verward met een garantieclaim:

  • Garantie : Als er gebreken zijn op het moment van verkoop van een artikel, is er een verplichting om deze gebreken te verhelpen vanwege de verkoper/dealer/fabrikant. De garantie gaat in vanaf de datum van aankoop.
  • Garantie : een garantie is een vrijwillige aanvullende service van de verkoper/dealer/fabrikant die verder gaat dan wat wettelijk vereist is. De garantieperiode gaat in op de datum van aankoop.

Wanneer is de garantie van toepassing?

In tegenstelling tot de garantie, die 2 jaar geldig is, kan de garantieperiode zich over een aanzienlijk langere periode uitstrekken. Voor gebruikte goederen kan de garantie worden teruggebracht tot één jaar. Over het algemeen moet bij het garanderen van een matras worden opgemerkt dat:

  • de matras moet bij overhandiging aan de koper tekenen van schade vertonen
  • In de eerste zes maanden geldt het vermoeden dat de goederen al gebrekkig waren op het moment van levering
  • na het verstrijken van de 6 maanden wordt de bewijslast omgekeerd en moet de koper nu bewijzen dat er reeds gebreken waren op het moment van levering,

garantie

Naast de garantie kunnen dealers hun klanten een garantie bieden. Garantie is in dit geval een vrijwillig aangeboden aansprakelijkheid van de verkoper, die verder gaat dan de gebruikelijke wettelijke bepalingen. Zo "garandeert" de dealer de functionaliteit van een product gedurende een bepaalde garantieperiode. Garantiediensten hoeven echter niet betrekking te hebben op het gehele product, maar kunnen alleen op bepaalde onderdelen van de producten betrekking hebben. Voor matrassen dekt de garantie meestal de matraskern. De hoezen zijn vaak uitgesloten van garantie. Omdat garanties, in tegenstelling tot garantie, een vrijwillige dienst zijn, kan de fabrikant in dit geval voorwaarden stellen. De verzending hoeft bijvoorbeeld niet door de fabrikant te worden overgenomen. Er is geen garantiegeval als de klant zelf schade of defecten aan de goederen heeft veroorzaakt of eerder heeft geprobeerd de goederen zelf te repareren.

Ontdek onze matrassen en andere slaapaccessoires.

Garantie op beddengoed

Aangezien de garantie een vrijwillige service van de fabrikant is, zijn er grote verschillen tussen de individuele detailhandelaren als het gaat om de omvang van de garantie of de garantieperiode.

  • Garantieclaims worden verleend voor een matras als deze correct wordt gebruikt en de onderhoudsinstructies worden nageleefd . De garantie heeft vaak betrekking op materiaal- en productiefouten in de matraskern. Andere onderdelen van de matras, zoals de matrashoezen, kunnen worden uitgesloten van garantie
  • Bij lattenbodems heeft de garantiebelofte meestal alleen betrekking op materiaal- en fabricagefouten
  • Kussens en dekbedden zijn vaak gegarandeerd tegen materiaal- en productiefouten
  • Als het gaat om beddengoed, is er meestal een garantie tegen materiaal- en productiefouten

10 jaar garantie op Mister Sandman Premium matrassen

Mister Sandman hecht veel waarde aan kwaliteit en uitstekende service. Daarom bieden wij onze klanten een verlengd vrijwillig recht van teruggave van 30 dagen en een extra garantie op de matraskernen van de matrasmodellen Liara , Anea en Serena voor in totaal 10 jaar vanaf de aankoopdatum. Uiteraard blijft de wettelijke garantie van 2 jaar onaangetast. De exacte bepalingen voor onze garantiediensten vindt u in onze voorwaarden (Algemene Voorwaarden).

Vind het perfecte matras: de Mister Sandman matraszoeker

Mister Sandman helpt u graag eenvoudig en vakkundig in uw zoektocht naar een matras die perfect bij u past en waarop u heerlijk kunt slapen. Om je perfect te kunnen adviseren, hebben we een servicetool ontwikkeld die je op basis van zes belangrijke categorieën een gekwalificeerd advies geeft voor één van onze matrasmodellen: de Mister Sandman matraszoeker .

Voer eenvoudig uw lichaamsafmetingen en slaapgewoonten in en u ontvangt snel en eenvoudig een gekwalificeerd advies van Mister Sandman voor

30 dagen slaapproef

Uw persoonlijk welzijn is een voorwaarde voor een goede en gezonde nachtrust. Het juiste bed, het juiste beddengoed, dekbedden, kussens en vooral het juiste matras dragen daar allemaal aan bij. Om er helemaal zeker van te zijn dat u met de Mister Sandman matraszoeker de juiste keuze heeft gemaakt, biedt Mister Sandman u de mogelijkheid om uw nieuwe matras 30 dagen lang uitgebreid te testen.