Algemene handelsvoorwaarden
Voorwaarden
De volgende algemene voorwaarden (AV) zijn vanaf 1 oktober 2020 van toepassing op alle leveringen van goederen en andere diensten op basis van bestellingen via onze onlineshops op www.mister-sandman.de of www.mistersandman.de.
- Sluiting van het contract
1.1: De presentatie van de artikelen in onze winkel vormt geen juridisch bindend aanbod, maar eerder een niet-bindende onlinecatalogus. Door op de knop “Kopen” te klikken, plaatst u een bindende bestelling voor de artikelen in het winkelwagentje (). = contractueel aanbod).
1.2: Na voltooiing van het bestelproces ontvangt u van ons automatisch per e-mail een bevestiging dat wij uw bestelling hebben ontvangen. De orderbevestiging houdt geen aanvaarding van uw contractaanbod in; een contract komt alleen tot stand op basis van een orderbevestiging, door facturering of door levering van de goederen.
1.3: De beschikbare taal voor het sluiten van de overeenkomst is uitsluitend Duits, ongeacht de plaats van bestelling of levering.
- Prijzen en verzendkosten
2.1: Alle vermelde prijzen zijn eindprijzen (brutoprijzen). Ze omvatten de wettelijke omzetbelasting.
2.2: Bij leveringen binnen Duitsland, Frankrijk en Nederland nemen wij de verpakkings- en verzendkosten voor u over, zodat deze al in de uiteindelijke prijs zijn inbegrepen. Voor leveringen buiten Duitsland, Frankrijk en Nederland gelden extra verpakkings- en verzendkosten. Voor bestellingen vanuit het buitenland gelden de volgende verzendkosten per pakket:
Oostenrijk, Luxemburg, België, Denemarken |
5 € |
Tsjechië, Hongarije, Italië, Polen |
€ 7,50 |
Slowakije, Slovenië, Zweden, Spanje |
15 € |
Finland, Portugal, Estland |
19 € |
Letland, Litouwen, Liechtenstein |
29 € |
Zwitserland |
50€ |
- Verzendvoorwaarden en levertijden
3.1: De voor de betreffende goederen opgegeven levertijd in werkdagen (= alle dagen van maandag tot en met vrijdag, met uitzondering van feestdagen) gaat in op het moment dat wij de betaling van de koopprijs hebben ontvangen.
3.2: Indien de levering van de bestelde goederen bij de eerste bezorgpoging niet succesvol is, zullen verdere bezorgpogingen gebaseerd zijn op de richtlijnen van de ingeschakelde pakketdienst. Op verzoek verstrekken wij u graag de richtlijnen van de gebruikte pakketdienst. Mocht de bezorgpoging door jouw schuld uiteindelijk mislukken, dan kunnen wij ons terugtrekken uit de overeenkomst. Indien toepasselijk. Eventuele betalingen vergoeden wij direct aan u.
- Overdracht van risico / plaats van uitvoering
4.1 Voor klanten die consument zijn, gaat het risico van accidenteel verlies of accidentele verslechtering van de verkochte goederen, zelfs in het geval van een postorderaankoop, pas over wanneer de goederen worden overgedragen aan de consument of een door hem aangewezen ontvanger. De overdracht wordt geacht hetzelfde te zijn als de consument in gebreke is met acceptatie. Een consument is iedere natuurlijke persoon die een rechtstransactie sluit met een doel dat niet kan worden toegeschreven aan een commerciële of zelfstandige beroepsactiviteit.
4.2: Als de klant geen consument is, is de exclusieve plaats van uitvoering voor alle overeenkomsten onze vestigingsplaats en gaat het risico over op deze klanten zodra wij of een van onze leveranciers de te verzenden goederen aan de persoon hebben overgedragen. verantwoordelijk is voor het transport of de zending is overgedragen aan ons magazijn of dat van onze plaatsvervangende agenten. Eventuele vorderingen tot schadevergoeding tegen het transportbedrijf dragen wij alvast over aan de klant.
- Eigendomsvoorbehoud
De goederen blijven onze eigendom totdat alle vorderingen volledig zijn betaald. Voordat de eigendom wordt overgedragen, is verpanding, overdracht tot zekerheid, bewerking of herinrichting zonder onze toestemming niet toegestaan.
- Herroepingsrecht
Herroepingsrecht
Bent u consument, dan heeft u het recht om deze overeenkomst binnen veertien dagen zonder opgave van redenen te herroepen. De herroepingstermijn bedraagt veertien dagen vanaf de dag waarop u of een door u genoemde derde, die niet de vervoerder is, de laatste goederen in bezit heeft genomen. Bent u geen consument, dan heeft u geen herroepingsrecht, ook niet als tijdens het bestelproces wordt verwezen naar een mogelijk herroepingsrecht of als onderdeel van het aanbod wordt aangeboden.
Om uw herroepingsrecht uit te oefenen, moet u contact met ons opnemen (Mister Sandman GmbH, Kugelbreite 30, 33154 Salzkotten, tel. +49 152 13 41 65 44, e-mail: kundenservice@mister-sandman.de) door middel van een duidelijke verklaring (bijvoorbeeld een per post, fax of e-mail verzonden brief) waarin u wordt geïnformeerd over uw beslissing om dit contract te herroepen. U kunt gebruik maken van onderstaand voorbeeldformulier voor herroeping, maar dit is niet verplicht.
Om aan de herroepingstermijn te voldoen, volstaat het dat u de mededeling over uw uitoefening van het herroepingsrecht verzendt voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Gevolgen van intrekking
Als u dit contract annuleert, zullen wij u alle van u ontvangen betalingen, inclusief leveringskosten (behalve de extra kosten die voortvloeien uit het kiezen van een andere leveringsmethode dan de door ons aangeboden goedkoopste standaardlevering) terugbetalen, die onmiddellijk en op uiterlijk binnen veertien dagen vanaf de dag waarop wij de kennisgeving van uw opzegging van dit contract hebben ontvangen. Voor deze terugbetaling gebruiken wij hetzelfde betaalmiddel dat u bij de oorspronkelijke transactie heeft gebruikt, tenzij uitdrukkelijk iets anders met u is overeengekomen; in geen geval worden u voor deze terugbetaling kosten in rekening gebracht. Wij mogen terugbetaling weigeren totdat wij de goederen hebben teruggekregen, of totdat u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
U moet de goederen onmiddellijk en in ieder geval uiterlijk veertien dagen vanaf de dag waarop u ons op de hoogte stelt van uw herroeping van dit contract, retourneren aan Bönning + Sommer, Bernhardusstraße 48,
34414, Warburg, terug te sturen of te overhandigen. De deadline wordt gehaald als u de goederen verzendt voordat de termijn van veertien dagen is verstreken. U draagt de directe kosten van het retourneren van de goederen. Uitgesloten hiervan zijn de productseries Anea, Serena of Liara, waarvoor wij de verzendkosten voor het retourneren voor onze rekening nemen.
U bent alleen aansprakelijk voor waardeverlies van de goederen als dit waardeverlies het gevolg is van een andere behandeling dan nodig is om de aard, de kenmerken en de functionaliteit van de goederen vast te stellen.
Einde van de intrekking
Voorbeeldformulier voor herroeping
(Als u het contract wilt herroepen, kunt u dit formulier gebruiken, het invullen en naar ons terugsturen :)
Aan meneer Sandman GmbH
Balbreedte 30
33154 Salzkotten
Tel. +49 152 13 41 65 44
E-mail: hello@mister-sandman.de
Hierbij herroep ik/wij (*) het door mij/ons gesloten contract voor de aankoop van de volgende goederen
_________________________________________
- Besteld op (*)/ontvangen op (*)
_________________________________________
- Naam van de consument(en):
_________________________________________
- Adres van de consument(en)
_________________________________________
- Datum:
_________________________________________
- Handtekening van de consument (alleen bij papieren kennisgeving):
_________________________________________
(*) Schrap wat niet van toepassing is.
- Het verwerken van de retour
Wij verzorgen graag de retourzending van de goederen voor u tegen een vergoeding als onderdeel van de herroeping. Dit geldt uiteraard niet voor de productseries Anea, Serena en Liara, waarvoor wij de verzendkosten voor het retourneren voor onze rekening nemen. De kosten van de terugboeking zijn als volgt:
- Duitsland: 20 € (oorspronkelijk verpakt)
- Duitsland: Pakketafhaling van onverpakte goederen vanaf € 25 (voor matrassen van 80x200cm)
- Buiten de EU: Pakketafhaling vanaf €40 (voor matrassen van 80x200cm)
- Niet-EU (Zwitserland): Pakketophaling vanaf € 80 (voor matrassen maat 80x200cm)
- 80 € voor expeditie-ophalingen binnen Duitsland
- € 150,- voor transportophalingen binnen de EU
- € 200,- voor expeditie-incasso's in niet-EU-landen (bijv. Zwitserland)
Voor andere maten laten wij u graag vooraf de kosten weten. Als we niet voldoende aan de vraag voldoen, worden standaard marktkosten gemaakt.
- Garantie
8.1: Wij zijn aansprakelijk voor gebrekkige goederen in overeenstemming met de wettelijke aansprakelijkheidstermijn voor gebreken na levering of acceptatie.
8.2: Gebruikelijke of technisch onvermijdelijke afwijkingen in afmetingen, patronen, kleuren, eigenschappen etc. van de goederen vormen geen gebrek.
- Afmetingen voor textielgoederen zijn randafmetingen. De standaard maattolerantie van +/- 3% is van toepassing;
- Matrasafmetingen zijn altijd bij benadering. De standaard maattolerantie van +/- 3% is van toepassing.
8.3: Aansprakelijkheid voor gebreken is uitgesloten als de fout te wijten is aan het gebruik van de goederen in strijd met de onderhoudsinstructies.
8.4: Wij dragen de kosten voor het retourneren van goederen alleen als de retourzending schriftelijk door ons is goedgekeurd. Dit sluit de mogelijkheid van herroeping met inachtneming van de bepalingen van deze Algemene Voorwaarden niet uit.
8.5: Als in het kader van de aansprakelijkheid voor gebreken wordt vastgesteld dat er geen sprake was van een gebrek waarvoor wij verantwoordelijk waren, moet de klant de kosten dragen die wij in het kader van de gebrekinspectie hebben gemaakt, inclusief eventuele transportkosten.
- garantie
9.1: Op de Mister Sandman matraskernen verlenen wij binnen Duitsland een verlengde garantie van in totaal 10 jaar, ongeacht de wettelijke garantie van 2 jaar, welke wordt beoordeeld conform onderstaande bepalingen. Deze garantie geldt voor matrassen die nieuw in de fabriek zijn geproduceerd en zijn gekocht via onze homepage www.mister-sandman.de of www.mistersandman.de. Aankoopbewijs van de matras dient te worden overlegd met aankoopbewijs.
9.2: Garantieaanspraak geldt voor:
- een zichtbare holte van minimaal 2,5 cm op het diepste punt die het gevolg is van een materiaalfout of productiefout;
- barsten of breken van het schuim dat ontstaat ondanks correct gebruik en behandeling en waarvan bewezen is dat het veroorzaakt wordt door fysieke zwakke punten.
9.3: Een gebrek dient onmiddellijk na constatering daarvan, binnen de garantietermijn, schriftelijk aan ons te worden gemeld. Wij hebben het recht om aan uw garantieclaim te voldoen door deze te repareren, de matras te vervangen of de aankoopprijs terug te betalen.
9.4: Er geldt een volledige garantie gedurende de eerste twee jaar na aankoop. Vanaf het derde gebruiksjaar wordt de garantie teruggebracht tot 80 procent van de oorspronkelijke aankoopprijs. Vanaf het 4e jaar wordt de garantie jaarlijks verlaagd met 10 procent van de bewezen aankoopprijs. De garantietermijn eindigt in ieder geval na 10 jaar vanaf de datum van aankoop.
9.5: Garantieaanspraken zijn niet van toepassing op:
- Afwijkingen tot 3% van de afmetingen weergegeven in de onlineshop,
- Commercieel gebruik (bijv. hotels);
- comfortvoorkeuren;
- normaal sterkteverlies als gevolg van natuurlijke slijtage van de materialen,
- natuurlijke slijtage, vooral van de matrashoes en verkleuring van het schuim;
- onoordeelkundig gebruik en behandeling van de matras en de daaruit voortvloeiende schade zoals scheuren, brandplekken, snijwonden, schade door vloeistoffen, gescheurde handvatten, plooien, defecte ritsen of naden, vervuiling en daaruit voortvloeiende gevolgschade;
- het reinigen van de hoes bij te hoge temperaturen;
- gebruik van de matras buitenshuis, in een vochtige omgeving of op de vloer en de daaruit voortvloeiende schimmel- en/of schimmelvorming.
9.6: Als u een garantieclaim indient, behouden wij ons het recht voor om u te verzoeken de gereclameerde goederen naar ons terug te sturen, zodat deze door de fabrikant kunnen worden gecontroleerd op de gebreken waarover u heeft geklaagd. Als bij deze inspectie een defect aan het licht komt dat onder onze garantie valt, vergoeden wij u de gemaakte verzendkosten voor het retourneren. Dit geldt niet in het geval van een uitwisseling als gebaar van goede wil.
9.7: De garantieperiode loopt ongeacht eventuele reparaties of vervangingen en wordt niet verlengd vanwege overeenkomstige diensten.
9.8: De wettelijke garantie blijft onaangetast door de garantie.
- Beperking van aansprakelijkheid
10.1: Wij zijn aansprakelijk voor opzet, grove nalatigheid en voor het ontbreken van gegarandeerde eigendommen ter hoogte van de voorzienbare schade.
10.2: De aansprakelijkheid voor initiële onvermogen en nalatigheid van plaatsvervangende agenten wordt vastgesteld op het bedrag van de vergoeding die moet worden betaald voor het creëren van de goederen.
10.3: Wij zijn alleen aansprakelijk voor lichte nalatigheid als een verplichting wordt geschonden, waarvan de naleving van bijzonder belang is voor het bereiken van het doel van de overeenkomst (hoofdverplichting). De aansprakelijkheid is beperkt tot het bedrag van de beloning.
10.4: De aansprakelijkheid op grond van de Productaansprakelijkheidswet blijft onaangetast.
10.5: Bovenstaande regelgeving is ook van toepassing op onze wettelijke vertegenwoordigers, senior managers, medewerkers en onderaannemers.
- Promotionele vouchers
11.1: Actievouchers zijn vouchers die niet kunnen worden gekocht, maar die wij uitgeven in het kader van reclamecampagnes met een bepaalde geldigheidsduur.
11.2: Promotievouchers kunnen slechts binnen de aangegeven periode en slechts één keer worden ingewisseld als onderdeel van een bestelproces. Bijschrijving achteraf is niet mogelijk. De actievoucher kan niet worden overgedragen aan derden. Individuele categorieën of artikelen kunnen worden uitgesloten van de voucheractie. Promotievouchers kunnen niet worden gebruikt om cadeaubonnen te kopen. Meerdere actievouchers kunnen niet met elkaar worden gecombineerd, tenzij wij anders zijn overeengekomen. Bovendien kunnen actievouchers aan een minimale bestelwaarde worden gekoppeld.
11.3: De prijs van de goederen moet minimaal gelijk zijn aan het bedrag van de promotievoucher. Als het saldo van een promotievoucher niet voldoende is voor de bestelling, kan het verschil worden verrekend tegen een hogere prijs voor de goederen met behulp van de aangeboden betalingsmogelijkheden. De waarde van een actievoucher wordt niet in contanten of rente uitbetaald. De actievoucher wordt niet terugbetaald, maar wordt pas opnieuw uitgegeven als de goederen geheel of gedeeltelijk worden geretourneerd.
11.4: Als u een promotievoucher heeft gebruikt om uw aankoop te doen en uw herroepingsrecht uitoefent, behouden wij ons het recht voor om u de oorspronkelijke prijs van de goederen in rekening te brengen als de totale waarde van de goederen die u houdt onder de waarde van de goederen daalt. promotionele voucher.
- Cadeaubonnen
12.1: Cadeaubonnen zijn waardebonnen die u kunt kopen. Deze kunnen alleen worden ingewisseld voor de aankoop van artikelen in de onlineshops van Mister Sandman, maar niet voor de aankoop van andere cadeaubonnen. Indien het tegoed op een cadeaubon niet voldoende is voor de bestelling, kan het verschil worden bijbetaald via de aangeboden betaalmogelijkheden.
12.2: Cadeaubonnen en tegoeden kunnen alleen worden ingewisseld voordat het bestelproces is voltooid. Facturering achteraf is niet mogelijk. Het saldo van een cadeaubon wordt niet in contanten of rente uitbetaald.
- gegevensbescherming
Wij slaan uw bestelgegevens op, die wij u per e-mail hebben verzonden in overeenstemming met artikel 1.2, inclusief uw persoonlijke gegevens die nodig zijn om de bestelling uit te voeren en te verwerken in overeenstemming met de wettelijke bepalingen. Deze gegevens zijn beveiligd tegen toegang door derden en zijn niet toegankelijk via internet. Meer informatie vindt u in de betreffende gegevensbeschermingsverklaring, die u op elk moment kunt raadplegen onder de gegevensbeschermingsvoorschriften van Mister Sandman GmbH.
- Scheidbaarheidsclausule
14.1: Indien de klant tevens algemene voorwaarden hanteert, komt de overeenkomst ook zonder uitdrukkelijke afspraak over het opnemen van algemene voorwaarden tot stand. Voor zover de verschillende algemene voorwaarden inhoudelijk overeenkomen, worden deze geacht te zijn overeengekomen. De regelingen van het beschikkingsrecht vervangen tegenstrijdige individuele regelingen. Hetzelfde geldt indien de voorwaarden van de klant bepalingen bevatten die niet in deze voorwaarden zijn opgenomen. Indien deze voorwaarden bepalingen bevatten die niet in de voorwaarden van de klant voorkomen, zijn deze voorwaarden van toepassing.
14.2: Wijzigingen in de voorwaarde dienen schriftelijk te geschieden. Dit geldt ook voor wijzigingen in deze schriftelijke vormclausule.
14.3: Als een bepaling van de algemene voorwaarden ongeldig is of wordt, blijft de effectiviteit van de overige bepalingen onaangetast.
14.4: Op de contractuele relatie is het recht van de Bondsrepubliek Duitsland van toepassing, met uitzondering van de regelingen die verwijzen naar de toepassing van buitenlands recht. Het VN-verdrag inzake contracten voor de internationale verkoop van goederen is niet van toepassing. Als de klant een handelaar is in de zin van het handelswetboek, wordt Berlijn overeengekomen als bevoegde rechtbank voor alle geschillen.
- Platform voor online geschillenbeslechting (OS) van de Europese Commissie
De Europese Commissie biedt een platform voor online geschillenbeslechting (OS). Het platform is te vinden op http://ec.europa.eu/consumers/odr/
(vanaf 1 oktober 2020)